Zanussi ZWF5140P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZWF5140P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

j**************@g******** 24-02-2024

Al 13 jaar betrouwbaar zonder problemen

Goedkoop en Top machine

Ben jij student of heb je een twee persoons huishouden dan is deze wasmachine een perfecte tweede hands aankoop.
Zelf heb ik de machine in 2011 aangeschaft en is tot op heden een betrouwbare huis partner en heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
De zwf5140p is betrouwbaar
De machine is simpel
De machine heeft een filter ingebouwd in de trommel ruimte die je schoon kunt maken zonder water geknoei.
De machine maakt je was niet kapot.
De wasmachine is goedkoop in aanschaf.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Betrouwbaarheid
  • Maakt goed schoon
  • Ingebouwde filter
  • Simpele bediening en zuinig

Minpunten

• Kleine trommel ( 5 kg )

Patricia van Vliet 24-12-2018

Een miskoop vanwege de centrifuge

Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Eenvoudige bediening, wast goed, extra kort programma en aparte spoel programma vind ik fijn. Helaas bij het centrifugeren op max toeren, trilt het heel erg en vaak springt het naar voren, laatste paar jaar steeds erger geworden. Heb er alles aan geprobeerd, is goed afgesteld en antitrill mat er onder gezet maar helpt niet veel. Na 4 jr heb ik genoeg ervan, ga ik het vervangen!

Pluspunten

• programma’s
  • bediening
  • wast goed

Minpunten

• schud heel erg bij centrifugeren

T uit Groningen 24-03-2017

Storing zonder aantoonbare oorzaak

Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Ik heb ca 2 jaar geleden deze wasmachine gekocht en heb hem maar enkele keren naar tevredenheid gebruikt (omdat we doorgaans de andere wasmachine met een grotere inhoud gebruiken) Nu opeens wil de machine niet meer starten. We hebben alles nagelopen, watertoevoer, zekeringen, slangen etc maar niets kunnen vinden. Kortom; een teleurstelling voor een vrijwel nieuwe machine...

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Start/pauzeknop functioneert slecht

marijma 11-02-2016
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Deze wasmachine heb ik aangeschaft vanwege goede recensies en ik had op dat moment maar een klein budget. Wat een teleurstelling!! In het begin deed die het goed (maakt wel veel kabaal bij centrifugeren, maar daar kan ik wel tegen). Na 1 jaar pompte hij opeens niet meer af. De monteur kwam, en vertelde dat dit lag aan iets wat door de filter was gegaan, omdat wij de filter eruit hadden gehaald. Hij geloofde niet,dat wij niet eens wisten waar die filter zat , en ik ben daar boos om. Bah. Natuurlijk viel het dus niet in de garantie, ik mocht 80 euro betalen. Heb ik gedaan, waarna ik contact opnam met het bedrijf die deze service moest verlenen, met mijn klacht. Helaas hebben zij nooit van zich laten horen. Wederom dus echt een teleurstelling. Ik heb nooit problemen met wasmachines gehad. Ik denk dat deze wasmachine duurkoop is. Want na deze dure reparatie lijkt hij wederom niet altijd goed af te pompen. Ik durf al niet meer te bellen...misschien toch maar geld gaan investeren in een andere wasmachine. In ieder geval geen Zanussi want dat bleek geen succes.

Officiele reactie van Zanussi 16-02-2016

Wij vinden het jammer te vernemen dat u niet tevreden bent met het apparaat.

Graag zouden wij samen met u kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. Wij willen u vragen uw adres- en contactgegevens te sturen naar; consumercare@electrolux.nl.

Els
Zanussi Webteam

Karin S 17-12-2015
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Ik heb deze wasmachine nu ca 5 jaar en daarvoor z'n voorgangers die 12 en 10 jaar meegingen met ca 4 wassen per week.Was komt er schoon uit. Machine maakt niet veel lawaai. Heeft vermoedelijk veel mogelijkheden die ik biet gebruik.vormgeving vindt ik niet belangrijk.Ik was meestal op 30 graden en gebruik de knop "extra kort". Het programma duurt dan ca 1 uur en komt er schoon uit. Ik kan de machine iedereen aanbevelen en de volgende wordt weer een zanussi.

Karin S 18-11-2019

Inmiddels is de machine na 7.5 jaar overleden. Vind ik vrij snel. Geen Zanussi meer.

John Steed 13-09-2015
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Vanaf maart 2015 trouwe dienst nu toch alweer defect; de machine neemt geen water meer. Na 3 jaar vind ik toch wel wat erg snel gezien het aantal waswachines die ik draai, gemiddeld 1x per week een machine.

Petra Petra 17-07-2015
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Was ruikt naar rubber en ik heb gaatjes in mijn shirts ook blijft er schuim blijft achter in de machine na wassen en ik ben al zuinig met wasmiddel. Klachtenservice Zanussi gebeld maar ze doen niks voor je houden zich van de domme. Een monteur langsturen heeft geen nut want hij zal geen technisch defect vinden wat neerkomt op kosten voor de klant. Er is namelijk geen technisch defect Die hele machine is gewoon stront kwaliteit.

marijma 10-02-2016

mee eens....ik heb ook erg slechte ervaring met deze klantenservice. En de monteur. Het is echt waardeloos!!

Petra Petra 17-07-2015

Zanussi ZWF5140P
Ik heb deze eind februari 2015 aangeschaft en de schone was die er uit komt ruikt nu nog naar machine/metaal/nieuwgeur.
Niet naar fris wasmiddel.
Ik gebruik altijd iets minder dan de normale dosering maar er blijft altijd wat schuim achter na het wassen. Dit had ik met mijn oude Zanker machine niet.
Kortom Zanussi blijkt een miskoop. Ik raad het iedereen af.

erikange1972 08-09-2014
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Een mooie wasmachine, jammer dat er resterende tijd niet op zit, verder een simpele wasmachine, stil in gebruik

ocmere 05-07-2014
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

heb deze machine 2,5 jaar gehad print storingen met gevolg kortsluiting helaas schijnt dit normaal te zijn bij Italiaanse electronica helaas.

g.smallegange 31-01-2014
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Het beste te vergelijken met een volvo 940; je weet wat je kan verwachten, vol=vol, geen poespas met knoppen onderling, onderhoud eenvoudig zelf te doen, draait goede toeren,.....en blijft op zijn plaats staan.

Review van Pim 24-07-2013
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Heb de wasmachine bij BCC gekocht, goede aankoop als je naar de prijs kwaliteit verhouding kijkt. Veel duurdere apparaten gaan vaak niet langer mee en deze machine doet gewoon waarvoor die gemaakt is wassen zonder poespas. Hoe luxer een product met digitale schermen en ontelbare opties, hoe meer er ook kapot aan kan gaan.

Review van Pim 18-08-2013

Heb de machine nu 1 maand in gebruik en al veel wasjes naar tevredenheid gedraaid.. de machine maakt absoluut niet te veel lawaai en het wasresultaat is zo als je dat verwacht van een wasmachine fris en schoon! Prima aankoop dus.

Officiele reactie van Zanussi 11-12-2013

Beste Alice,

Het kortste programma is het superquick 30 programma. Dit is een 30 graden programma welke ongeveer 30 minuten duurt en bedoeld is voor het opfrissen van kleding.

Els Webteam Zanussi

Mrs. Alice 08-12-2013

Ik overweeg deze machine. Hoe lang (kort) duurt het kortste programma? (Een kort programma vind ik belangrijk i.v.m. het simpel opfrissen van kleding die 1 dag gedragen is.)

Francis7 21-06-2013
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

We zijn nu een aantal maanden verder. Zoals ik al had verwacht heeft het verlagen van de centrifuge snelheid niet geholpen. Ik heb de monteur opnieuw laten komen waarop hij er een nieuwe rubberen rand in heeft gezet. Meteen na de eerste wasbeurt vond ik wederom gaatjes in mijn kleren.
Nu krijg ik een nieuw toestel en gelukkig een ander type. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in deze wasmachine. Ondertussen heb ik een grote vuilniszak vol met kleren die ik allemaal weg kan gooien. Ik ben benieuwd wat het nieuwe toestel gaat doen, maar een ding weet ik zeker. In de toekomst voor mij nooit geen Zanussi meer!

RoxyUlusoy 06-06-2013
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Superrrrrr wasmashine !! Ik ben erg blij en erg tevreden over dit product. Hij is erg makkelijk in gebruik en maakt niet zo veel geluid...en dat alles voor een leuke prijs !!

Dini1953 09-05-2013
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Prima wasmachine, zou hem niet meer willen missen, mocht ie ooit stuk gaan dan gelijk weer een nieuwe.

Francis7 09-02-2013
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

De wasmachine nu een half jaar in gebruik en begin mij af te vragen of dit een geval van "goedkoop is duurkoop" is. Ik kan bijna de helft van mijn garderobe weggooien, omdat de wasmachine mijn kleren op eet. Dat wil zeggen dat hij gaten in mijn kleding maakt. Uiteraard heb ik hierop de monteur laten komen en die raadde mij aan om op een lager toerental te centrifugeren. Delicate stoffen zouden namelijk geen 1400 toeren aankunnen. Delicaat? Het betreft hier normale en gemiddelde shirtjes, meestal gemaakt van tshirt stof of wat daar op lijkt. Nu moet ik op 900 toeren gaan wassen en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Mijn kleren hebben verschillende wasmachines op volle toeren mee gemaakt maar nog nooit hebben zij gaten in de kleren gemaakt. Ik betwijfel dan ook of dit het probleem oplost.

Verder redelijk tevreden over de wasmachine. Leuke vormgeving. Jammer dat het standaard was programma zo ontzettend lang duurt en ook zeer jammer dat de machine zoveel geluid maakt. Ik durf te wedden dat mijn buren precies weten wanneer ik aan het wassen ben. Voor een wasmachine uit deze tijd vind ik dat eigenlijk niet meer kunnen.

Wordt vervolgd....

vlinder41 17-10-2012
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

ik vind dat de machine goed wast maar maakt enorme herrie en doet inderdaad bijna 3 uur over een hoofdwas. Staan inderdaad kortere programmas op hoop dat die even schoon wast
en die eco knop snap ik niet draait ook 3 uur kan minder water kosten maar toch wel meer stroom
machine ziet er mooi uit dat is de reden waarom ik die heb gekozen beetje jammer van de herrie mijn oude machine die kapot is maakte minder herrie

Frits2301 20-07-2012
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Prima wasmachine voor een lage prijs. Wast goed schoon. De machine maakt normaal lawaai voor een wasmachine. Jammer dat je niet kan zien hoe lang het programma nog duurt, maar dat wist ik van te voren.
Wa wel vervelend is, de pootjes moet je met een steeksleutel 30 verstellen, die had ik niet huis en is moeilijk verkrijgbaar. Met een waterpomptang beschadig je de plastic moeren. Weet nog niet hoe degelijk de machine is, maar afwachten. Heb hiervoor 2 AEG's gehad, die gingen maar 4 jaar mee. Daarna een Whirlpool bovenlader (2e hands) maar die maakte enorme herrie en versleet snel mijn was! Ook ging de veer in de trommel kapot dus nooit meer een Whirlpool.
Deze Zanussi kan ik aan iedereen aanraden!

bos2 17-07-2012
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Wasmachine sinds 2010 in bezit. Wast nog steeds uitstekend, gebruik eigenlijk altijd het korte programma (60 min) dat prima schoon wast. Kortom in deze categorie volgens mij de beste keus, degelijk en goed.

Laxx 19-06-2012
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Een prima wasmachine voor weinig geld.Het is een mooi compacte machine die niet veel ruimte in neemt.Het was resultaat is prima.Ben erg blij met deze aankoop.

Erik de Ruiter 19-06-2012
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Ik heb hem nog niet zo lang, maar tot nog toe heel tevreden. Voordelen: apart instelbare temperatuur, verkorte was knop, uitgestelde start en veel keuze in programma's. Mijn Siemens van bijna €800 die na 4 jaar het loodje legde had al deze mogelijkheden niet. Mensen die het apparaat zoals ik op verdieping laten leveren even opletten: veel aanbieders leveren voor een kleine bijdrage op een 2e verdieping, maar nemen niet het oude apparaat mee van diezelfde verdieping - het oude apparaat moet dan bij de voordeur staan. En dit staat niet altijd duidelijk vermeld. Onbegrijpelijk! Gelukkig was dit bij BOL.com geen probleem, ook het oude apparaat werd netjes van zolder gehaald.

jn.klasen 17-06-2012
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Kritiekpunt: Afwezigheid van het zelf kunnen instellen van een verkorte wasduur onafhankelijk van het gekozen wasprogramma. Daarom de waardering voor mogelijkheden op onvoldoende. Er zijn wel programmedelen met verkorte duur maar alleen daar waar de fabrikant gemeend heeft dit te moeten doen, naar ik veronderstel om het optimaal wasresultaat te behalen tegen de laagste kosten (=efficient?). Ik vind dat ik zelf wel kan beoordelen of de was in de door mij gewenste tijd voldoende schoon is. Op dit punt zal ik dus bij mijn volgende machine beter opletten. Voor de overige wil ik wel aangeven dat het een apparaat is wat gewoon z'n werk goed doet. Niet al te veel herrie maakt. Tot slot: Erg goed vind ik binnenfilter. Hiermee kun je ook binnen in de trommel komen om 'verloren' voorwerpen weer op te vissen.

mennie1973 23-04-2012
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Goede basis wasmachine, met een diepte van 50 cm perfect voor de kleinere ruimte. Wast goed schoon, ziet er degelijk uit en is simpel in gebruik. De programmaduur voor het eco 60 graden programma is 175 min en aan de lange kant. De overige programma's zijn qua duur prima heb er een paar getest: Katoen 40 gr 110 min, syntetica 40 gr kort 60 min, mix eco programma 20 gr 90 min, 5 overhemden 30 gr 35 min, anti kreuk 30 gr 90 min. Het verkorte 30 min programma is perfect om kleding te wassen als er verder geen rare vlekken op zitten. De machine is relatief stil, ook bij centrifugeren op 1400 tpm met de badkamerdeur dicht hoor je amper iets. Ik ben tevreden.

Frits2301 19-07-2012

Dat ECO programma is bewust zo lang omdat het wast met weinig water en energie. Anders wordt de was niet schoon. Dit staat duidelijk in de handleiding.

GroteGrijs 01-04-2012
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Prima machine voor 'n zeer redelijke prijs, prettig vind ik dat je de temperatuur zelf kunt instellen.
Jammer vind ik dat je het programma verder niet kunt volgen. De inhoud van 5 kg is voor mij ruim voldoende.

reijmerink 10-03-2012
Geschreven voor: Zanussi ZWF5140P

Begrijp niet echt waar de reactie vandaan komt dat deze machine er te lang over doet om de was te doen. Wasmachine doet zijn werk goed binnen twee uur per programma. Je kunt van zo'n niet dure machine geen wonderen verwachten, maar machine doet waar hij voor gekocht is, namelijk schoon wassen in een normaal tijdbestek. Ik had een (onverwacht) bevroren machine in de garage waardoor wij voor dit koopje kozen. door ervaring weet ik dat ook dure machines na maximaal tien jaar de geest geven. Ik zal later nog een review schrijven als we hem vaker uitgetest hebben.